تذكر 19 نماينده نسبت به عدم ترك سالن اجراي رقص از سوي مشايي

خبرگزاري فارس: 19 نماينده مجلس براي بررسي علت عدم ترك سالن اجراي رقص در تركيه از سوي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و لزوم پاسخگويي منطقي به تذكرات نمايندگان مجلس به رئيس جمهور تذكر دادند. 


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاي فارس، غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز چهارشنبه در جلسه علني مجلس به قرائت تذكرات كتبي نمايندگان مجلس به مسئولان اجرايي پرداخت.
تذكرات تيمور علي عسگري نماينده مردم مشهد به وزير بهداشت براي تامين نيازمندي‌هاي بهداشتي و درماني حاشيه‌نشيان مشهد و كلات، مفتح نماينده مردم رزن به وزير راه و ترابري براي تسريع در برف روبي و رفع يخ‌زدگي راه هاي روستايي،‌يحيي‌زاده نماينده مردم تفت و ميبد نيز به وزير راه براي تسريع در بهسازي خطوط ريلي كشور تعويض ناوگان فرسوده با توجه به خروج 5 قطار از ريل در يكماه گذشته و به رئيس‌جمهور براي صدور دستور پرداخت يكهزار و پانصد ميليارد تومان بدهي به سازمان‌هاي تامين اجتماعي با توجه به بودجه سال 85 و ضرورت پرداخت چهار هزار و پانصد ميليارد تومان باقي مانده بدهي از طريق لايحه بودجه سال 86 از جمله اين تذكرات بود.
همچنين تذكر حيدري نماينده سقز به رئيس‌جمهور براي دستور حل معضل قطع گاز در شهرهاي سقز و بانه با توجه به سرماي زير 35 درجه و قول داده‌ شده در سفر به استان كردستان، ايرج نديمي از لاهيجان به رئيس‌جمهور دستور پيگيري افزايش حدود 3هزار ميليارد توماني بيمه محصولات كشاورزي و به وزير رفاه براي پيگيري اجرايي شدن و جذب بودجه‌هاي بيمه اجتماعي و درمان كشاورزان و سرعت بخشيدن آن با افزايش بودجه سال 86، رياض و موسوي نمايندگان مردم تهران و تمدن نماينده شهركرد به وزير رفاه براي رسيدگي به علت تاخير در بيمه كردن همه روستاييان كشور، از سوي حدادعادل قرائت شد.
رياض و موسوي نمايندگان مردم تهران به وزير امور خارجه براي پيگيري و گزارش آخرين وضعيت سفير اسبق جمهوري اسلامي ايران در كشور اردن و به وزير نفت براي اتخاذ تدابير لازم براي جلوگيري از افت فشار گاز در مناطق سردسير كشور تذكر دادند.
چند نفر از نمايندگان نيز در خصوص رفع افت فشار گاز، رفع كمبود سوخت، نفت و بنزين و رفع نارضايتي به نحوه توزيع گازوييل به وزير نفت تذكر دادند.
تذكرهاي سادات موسوي نماينده مردم مباركه به وزير فرهنگ و ارشاد براي لزوم تشكيل هيات نظارت بر مطبوعات، نماينده لنگرود به وزير علوم براي بررسي علت تاخير در راه‌اندازي دانشگاه غير انتفاعي اين شهر و جعفرزاده از ماكو به وزير امور اقتصادي براي جلوگيري از لغو بخش نامه لحظه‌اي و آني مشكوك گمرك ايران از ديگر تذكراتي بود كه حداد عادل از جانب نمايندگان قرائت كرد.
شجاع پوريان نماينده بهبهان در خصوص غيراستاندارد بودن پژو 405 و عدم رفع عيوب و نواقص آن تاكنون توسط شركت ايران خودرو به وزير صنايع و معادن تذكر داد و تمدن نماينده شهر كرد و قرباني از قائنات به وزير مسكن براي لزوم برنامه‌ريزي دقيق براي مهار قيمت زمين و مسكن و اعلام اقدامات اين وزارتخانه به مردم تذكر دادند.
از ديگر تذكراتي كه از سوي حداد عادل قرائت شد، تمدن نماينده شهركرد و نوعي اقدم از اردبيل به وزير كشور براي تسريع در اعلام نتايج حاصل از اجراي طرح آزمايشي تغيير ساعت كار بانك‌ها، طلايي نيك از بهار و كبودر آهنگ به وزير امور خارجه براي پيگيري موثر براي جلوگيري از رفتارهاي نامناسب با اتباع ايراني توسط ماموران دولت‌هاي همسايه بويژه در تركيه و امارات و به وزير علوم براي رسيدگي به عملكرد ضعيف دانشگاه بوعلي سينا در اجراي برنامه سازماندهي و گسترش آموزش‌ها به ويژه تحقق مصوبات دولت بود.
اعلمي در خصوص لزوم توجيه كردن وزرا به اولويت‌ قائل شدن پاسخ گويي به سئوالات نمايندگان موضوع اصل 88 قانون اساسي و مواد 192 الي 194 آين‌نامه داخلي مجلس نسبت به همراهي رئيس‌جمهور در سفرهاي داخلي به رئيس‌جمهور تذكرد داد و نيز 19 نفر از نمايندگان به رئيس‌جمهور براي دستور بررسي علت عدم ترك معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري از سالن اجراي زنده رقص مختلط در كشور تركيه و لزوم پاسخگويي منطقي به تذكرات نمايندگان مجلس تذكر دادند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا